Transmuraal Incident Melden (TIM) Het melden van (bijna) incidenten die optreden tussen de 1e en 2e lijn, apotheek en andere zorgorganisaties en VVT helpt om de patiëntenzorg te verbeteren. In het geval van een (bijna-)incident kunt u dit melden via onderstaand formulier. De melding komt bij de betrokken zorginstelling terecht, die een onderzoek kan starten. We stellen het op prijs als u ook zelf een terugkoppeling geeft aan de betrokken zorgverlener(s) over het voorval. Voor echte calamiteiten maakt u geen gebruik van de TIM. Deze meldt u bij uw eigen calamiteitencommissie. Datum van incident * dag 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 maand januari februari maart april mei juni juli augustus september oktober november december jaar 2029 2028 2027 2026 2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1967 1966 1965 1964 1963 1962 1961 1960 1959 1958 1957 1956 1955 1954 1953 1952 1951 1950 1949 1948 1947 1946 1945 1944 1943 1942 1941 1940 1939 1938 1937 1936 1935 1934 1933 1932 1931 1930 1929 1928 1927 1926 1925 1924 1923 1922 1921 1920 1919 1918 1917 1916 1915 1914 1913 1912 1911 1910 1909 1908 1907 1906 1905 1904 Gegevens melder Uw naam * Uw emailadres * Uw beroep * Ambulance verpleegkundige/chauffeur A(N)IOS Huisartsen Doktersassistent/POH Medisch secretaresse Medisch specialist Specialist ouderengeneeskunde Verpleegkundig specialist Verpleegkundige/Verzorgende (Ziekenhuis)apotheker Anders Bij welke organisatie bent u werkzaam of aangesloten? * Beter Thuis Wonen Dimence Buurtzorg Nederland Sein RAV IJsselland Openbare Apotheek Noorderboog Medrie IJsselheem Isala ICARE Huisarts Carinova Anders Vereen (voorheen Zonnehuisgroep IJssel-Vecht) Vereen (voorheen Driezorg) Gegevens patiënt Achternaam patiënt * Geboortedatum * dag 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 maand januari februari maart april mei juni juli augustus september oktober november december jaar 2029 2028 2027 2026 2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1967 1966 1965 1964 1963 1962 1961 1960 1959 1958 1957 1956 1955 1954 1953 1952 1951 1950 1949 1948 1947 1946 1945 1944 1943 1942 1941 1940 1939 1938 1937 1936 1935 1934 1933 1932 1931 1930 1929 1928 1927 1926 1925 1924 1923 1922 1921 1920 1919 1918 1917 1916 1915 1914 1913 1912 1911 1910 1909 1908 1907 1906 1905 1904 Geslacht * ManVrouwNeutraal Betrokken zorgverlener(s) of afdeling(en) Organisatie * Beter Thuis Wonen Dimence Buurtzorg Nederland Sein RAV IJsselland Openbare Apotheek Noorderboog Medrie IJsselheem Isala ICARE Huisarts Carinova Anders Vereen (voorheen Zonnehuisgroep IJssel-Vecht) Vereen (voorheen Driezorg) Afdeling/specialisme/locatie/praktijk (graag zo specifiek mogelijk): * Naam betrokken arts/apotheker (indien van toepassing): Betrokkene toevoegen Omschrijving incident Omschrijf wat er gebeurd is en wat volgens u de oorzaak is * Wat is de ernst van het incident voor de patiënt? * Maak een keuze Overlijden / ernstig letsel Niet ernstig letsel Niet blijvend letsel Geen letsel Is er kans op herhaling? * Maak een keuze Binnen een week Binnen een maand Jaarlijks Minder dan 1 keer per jaar Heeft u suggesties voor verbetering en welke maatregelen heeft u evt. zelf al genomen? Is het incident besproken met betrokken zorgverlener(s)? JaNee Eventuele toelichting De melding valt in de categorie (meerdere antwoorden mogelijk) * MedicatieGegevensoverdracht(Telefonische) bereikbaarheidAndersCommunicatieMedisch / Zorginhoudelijk PDF/foto uploaden Extra bijlage toevoegen De melder wordt geadviseerd om de melding te bespreken met de patiënt en over dit gesprek een aantekening te maken in het patiëntendossier (conform de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg, WKKGZ). Dit meldformulier wordt verstuurd naar de ‘TIM-regisseur’ van de betreffende organisatie. Via deze persoon kan indien nodig extra informatie bij u worden opgevraagd en krijgt u terugkoppeling op uw melding.